Esu Vaidotas Marozas, šiame analogų neturinčiame žygyje prisiėmiau atsakomybę už techninę transporto dalį.

Ypatingai atsargiai ir atidžiai pasverdamas kiekvieną sprendimą, ieškau mums priimtiniausių bei saugiausių sprendimų daugiau nei tris metus truksiančiai kelionei. Nors pats, atrodo, turiu  pakankamai patirties keliaujant  ir ruošiant visureigius sudėtingoms sąlygoms (jau penkiolika metų mano pagrindinis užsiėmimas – ekstremalių kelionių visureigiais organizavimas, o prieš tai penkerius metus aktyviai dalyvavau sunkiosios bekelės varžybose), vis dėlto, jausdamas priimamų sprendimų atsakomybę, tikiuosi visų Jūsų pagalbos ir patarimų.

Ruošiantis bet kokiai kelionei visuomet iškyla klausimas, kuri transporto priemonė yra patikimiausia, saugiausia, patogiausia ir kiek įmanoma tvirčiau atlaikysianti visus jai teksiančius išbandymus. Šį sykį ruošiamės ypatingam žygiui – visureigiams teks nuvažiuoti net 200.000 km, iš kurių apie 40.000 km keliausime bekele. Ekspedicijoje komandos bei automobilių laukia rimti iššūkiai: temperatūrų svyravimai nuo -60 iki +50 laipsnių pagal Celsijų, nuolatinė drėgmė džiunglėse, sausra ir smėlis dykumose, para sūriame Beringo sąsiaurio vandenyje, plaukiant su pritvirtintais pontonais.

Jei tai pavyktų įgyvendinti, mes, lietuviai, būtumėm  padarę tai vieninteliai  pasaulyje (iki šiol visi bandymai pravažiuoti maršrutu Sibiras-Beringo sasiauris-Aliaska baigėsi nesėkmingai).

Šios sąlygos iš karto nulėmė tai, kad šiuolaikiniai, elektronikos „prifarširuoti“, visureigiai, žygiui „Misija Lietuva 100“ yra netinkami – jų konstrukcija tokiomis sąlygomis nesuteikia šimtaprocentinės garantijos, o tai kai kuriose vietovėse tiesiogiai susiję su galimybe išlikti gyviems.

Kiti faktoriai, žymiai sumažinę mums tinkamų visureigių pasirinkimą buvo:

1. KAINA

Projektas finansuojamas tik iš privačių lėšų, todėl pagrindinis faktorius, nulemiantis visureigio modelio pasirinkimą, vis tik yra kaina. Be to, ruošdami visureigį kelionei ir atsisakydami visų nebūtinų, bet jame sumontuotų privalumų, o daugelį standartinių detalių pakeistami tvirtesnėmis, pritaikytomis ekstremalioms sąlygoms, „išmesime“ (pakabos detalės, stiklai, ratai, sėdynės ir t.t.) apie 25% automobilio vertės, todėl minties apie naujus visureigius atsisakėme.

2. NUOSAVAS SVORIS

Teks plaukti per Beringo sasiaurį, šalia Aliaskos kranto, Jukono ir kitomis upėmis. Renkantis automobilius svarbus kiekvienas kilogramas.

3. SALONO TŪRIS

Reikės ne tik kiek įmanoma patogiai talpinti žygio dalyvius, bet ir visą mantą: maistą, techniką, aprangą, palapines, asmeninius daiktus ir kt.

4. PATVARUMAS

Labai ilgas kelio atkarpas važiuosime be galimybės apsilankyti moderniame autoservise. Taigi, dar vienas reikalavimas automobiliams – jų konstrukcija turi būti kiek įmanoma patikimesnė ir paprastesnė, kad kuo daugiau techninių gedimų galėtume susitvarkyti patys arba primityviausiose dirbtuvėse.

5. KURO SĄNAUDOS

Variklio apetitas priklauso nuo galingumo. Čia mums reikia ieškoti aukso viduriuko, kad sunkiomis važiavimo sąlygomis nepritrūktų galios ir neperžengtume protingos kuro naudojimo ribos, kai negyvenamose vietovėse teks didelius atstumus nuvažiuoti  nesant jokių degalinių;

6. ATSARGINIŲ DETALIŲ KAINA IR PASIEKIAMUMAS PIRMINĖJE IR ANTRINĖJE RINKOSE VISAME PASAULYJE. Norime būti tikri, kad  jei kuri detalė nepataisomai suges trečiojo pasaulio šalyje, bus įmanoma ten ją rasti, o turtingesnėse valstybėse – ir nusipirkti, nepaaukojant mūsų biudžetui neįkandamų sumų.

 

Šiuo metu vis dar lyginame, konsultuojamės bei renkamės iš trijų beveik lygiaverčių varžovų: Toyota Land Cruiser 80, Nissan Patrol Y60 ir Nissan Patrol Y61-2,8. Toyota pranašesnė tuo, kad jos oficialūs aptarnavimo centrai pasklidę po beveik 150 šalių visame pasaulyje. Iš kitos pusės, Nissan Patrol per 15 metų išmokau kone mintinai. „Klajūnų klubas“ Nissan Patrol Y60 patikimumu įsitikino 2011 m. keliaudami Mongolijoje ir aplink Baikalą legendine „110-ojo kilometro“ trasa. Atsižvelgdami į finansines savo galimybes ieškome geriausio kainos ir kokybės santykio varianto, o kad pasirinkimas būtų teisingas pabandėme pagrindinius parametrus patalpinti lentelėje, kurioje aiškiau matosi atskirų modelių pranašumai ir trūkumai.

Automobilis

/parametras

TLC 78 TLC80

 

TLC 105 NISSAN

Y61 2,8

NISSAN

Y61 4,2

NISSAN

Y60 2,8

KAINA + + + +
AMŽIUS + + +
KĖBULO TALPA + + + +
PRABANGUMAS + + + + +
VARIKLIO PATIKIMUMAS + + + + + +
VARIKLIO GALIA + +
DETALIŲ PASIEKIAMUMAS + + + + + +
REMONTAS LAUKO SĄLYGOMIS + + + + + +
DURŲ SKAIČIUS + + + + +
NUOSAVAS SVORIS + + +
KRAULUMAS + + + + + +
ORIGINALIOS BLOKIRUOTĖS +
VAŽIAVIMO BEKELE

KOMFORTAS

+ + + + + +
VAŽIAVIMO GERU KELIU KOMFORTAS

 

+

 

 

 

+

 

 

Pliusai / minusai +9 / -6 +12 / -2 +7 / -7 +9 /  -5 +12 / -2 +10 / -4
Balai +3 +10 0 +4 +10 +6
Vieta 4 1 6 3 1 2

 

 

Atnaujinta! Sprendimas priimtas – keliausime NISSAN PATROL Y61 4,2 TDI automobiliais.

Dar ne vėlu, todėl  kiekvieną turintį savo nuomonę ir galintį pasidalinti patirtimi bei patarimais ruošiant automobilį ekstremaliai kelionei, kviečiu rašyti man el. paštu vaidas@safari.lt.  arba  FB „Misija Lietuva 100“.

Safari.lt

Safari.lt

Auto Build Lietuva

Auto Build Lietuva

Visi keliai

Visi keliai

AUTOMOBILIŲ PARENGIMAS KELIONEI

Kelionė vyks ypač ekstremaliomis sąlygomis per šalčio polių Sibire, tropines džiungles (temperatūrų skirtumas sudarys apie 100 C ) , ledinį jūros vandenį, tundrą, dykumas… todėl  prieš kelionę automobiliai turės būti papildomai pritaikyti tokioms sąlygoms, kad sėkmingai įveiktų visą maršutą ir po trijų metų pasiektų namus.

 

Pagrindinių patobulinimų sąrašas:

  • Sumontuotos gervės;
  • Pakeista pakaba ir redukcija;
  • įrengtos diferiancialų blokiruotės;
  • Įrengti kompresoriai;
  • Padidinti kuro bakai iki 280 L;
  • Sumontuoti 960W generatoriai, taip pat papildomos baterijos;
  • Įrengtas autonominis šildymas;
  • Įrengti konstruktyvai  pontonų ir sraigto tvirtinimui ir kita įranga reikalinga Beringo sasiaurio įveikimui;
  • Pakeistos sėdynės, įrengiant vieną gulimą vietą;
  • Sumontuota navigacinė, radio ryšio ir avarinio signalo įranga;
  • Papildomi žibintai;
  • Sustiprinti buksyravimo kabliai;
  • Sukomplektuotas racionalus atsarginių detalių ir įrankių rinkinys.

 

AUTOMOBILIŲ REMONTAS IR PRIEŽIŪRA KELIONĖS METU

 

  • Pagrindinių ekspedicijos vairuotojų kvalifikacija leidžia daugelį automobilių avarinio  remonto ir techninio aptarnavimo darbų, kuriems nereikalinga stacionari įranga, atlikti savo jėgomis net atšiauriomis lauko sąlygomis.
  • Pereinant iš arktinės zonos į pietinę numatytas pakabos ir redukcijos keitimas turės būti atliktas dileriniame servise (kad neprarastume garantijų) Aliaskoje  arba Kanadoje.
  • Planinius tehninio aptarnavimo darbus garantinio laikotarpio metu planuojame atlikti gamintojo servisuose, o jam pasibaigus, savo jėgomis.
Visureigių įsigijimas

Visureigių įsigijimas

Parengiamųjų darbų planas

Parengiamųjų darbų planas

Reikalingų detalių parinkimas ir užsakymas

Reikalingų detalių parinkimas ir užsakymas

Automobilio testavimas

Automobilio testavimas