4. PATVARUMAS
Labai ilgas kelio atkarpas važiuosime be galimybės apsilankyti moderniame autoservise. Taigi, dar vienas reikalavimas automobiliams – jų konstrukcija turi būti kiek įmanoma patikimesnė ir paprastesnė, kad kuo daugiau techninių gedimų galėtume susitvarkyti patys arba primityviausiose dirbtuvėse.
5. KURO SĄNAUDOS
Variklio apetitas priklauso nuo galingumo. Čia mums reikia ieškoti aukso viduriuko, kad sunkiomis važiavimo sąlygomis nepritrūktų galios ir neperžengtume protingos kuro naudojimo ribos, kai negyvenamose vietovėse teks didelius atstumus nuvažiuoti nesant jokių degalinių;
6. ATSARGINIŲ DETALIŲ KAINA IR PASIEKIAMUMAS PIRMINĖJE IR ANTRINĖJE RINKOSE VISAME PASAULYJE. Norime būti tikri, kad jei kuri detalė nepataisomai suges trečiojo pasaulio šalyje, bus įmanoma ten ją rasti, o turtingesnėse valstybėse – ir nusipirkti, nepaaukojant mūsų biudžetui neįkandamų sumų.
Šiuo metu vis dar lyginame, konsultuojamės bei renkamės iš trijų beveik lygiaverčių varžovų: Toyota Land Cruiser 80, Nissan Patrol Y60 ir Nissan Patrol Y61-2,8. Toyota pranašesnė tuo, kad jos oficialūs aptarnavimo centrai pasklidę po beveik 150 šalių visame pasaulyje. Iš kitos pusės, Nissan Patrol per 15 metų išmokau kone mintinai. „Klajūnų klubas“ Nissan Patrol Y60 patikimumu įsitikino 2011 m. keliaudami Mongolijoje ir aplink Baikalą legendine „110-ojo kilometro“ trasa. Atsižvelgdami į finansines savo galimybes ieškome geriausio kainos ir kokybės santykio varianto, o kad pasirinkimas būtų teisingas pabandėme pagrindinius parametrus patalpinti lentelėje, kurioje aiškiau matosi atskirų modelių pranašumai ir trūkumai.
Automobilis
/parametras |
TLC 78 |
TLC80
|
TLC 105 |
NISSAN
Y61 2,8 |
NISSAN
Y61 4,2 |
NISSAN
Y60 2,8 |
KAINA |
– |
+ |
– |
+ |
+ |
+ |
AMŽIUS |
+ |
– |
+ |
– |
+ |
– |
KĖBULO TALPA |
+ |
– |
– |
+ |
+ |
+ |
PRABANGUMAS |
+ |
+ |
– |
+ |
+ |
+ |
VARIKLIO PATIKIMUMAS |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
VARIKLIO GALIA |
– |
+ |
– |
– |
+ |
– |
DETALIŲ PASIEKIAMUMAS |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
REMONTAS LAUKO SĄLYGOMIS |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
DURŲ SKAIČIUS |
– |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
NUOSAVAS SVORIS |
+ |
+ |
– |
– |
– |
+ |
KRAULUMAS |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
ORIGINALIOS BLOKIRUOTĖS |
– |
+ |
– |
– |
– |
– |
VAŽIAVIMO BEKELE
KOMFORTAS |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
VAŽIAVIMO GERU KELIU KOMFORTAS |
–
|
+
|
–
|
–
|
+
|
–
|
Pliusai / minusai |
+9 / -6 |
+12 / -2 |
+7 / -7 |
+9 / -5 |
+12 / -2 |
+10 / -4 |
Balai |
+3 |
+10 |
0 |
+4 |
+10 |
+6 |
Vieta |
4 |
1 |
6 |
3 |
1 |
2 |
Atnaujinta! Sprendimas priimtas – keliausime NISSAN PATROL Y61 4,2 TDI automobiliais.
Dar ne vėlu, todėl kiekvieną turintį savo nuomonę ir galintį pasidalinti patirtimi bei patarimais ruošiant automobilį ekstremaliai kelionei, kviečiu rašyti man el. paštu vaidas@safari.lt. arba FB „Misija Lietuva 100“.